Е, как да не ме е яд на социални нещастници?

Изпълнен съм с гняв към хора, дето не им дреме за България. Отвращавам се от подобни гнусни лица, изпълнени с корист и личностен кариеризъм. Мразя долни расисти и некадърни националисти. Мразя най-много българи, на които не им пука за България. Сигурно се питате на какво се дължи агресивното ми грубо писане. Ще ви обясня ясно и точно. Гледах дебата по „Сеизмограф” „Дали е възможно да има български Барак Обама?”. Един от гостите по темата беше Румян Русинов – интелигентен, разумен, образован и културен мъж, но циганин. Подчертавам, че е такъв, защото много българи нещастни расисти и пазители на българското, уж, не вярват, че има такива цигани, които наистина уважават и почитат България. Гледах с голям интерес. Една колежка, студентка – българка, ме попита защо гледам толкова тъпо предаване. Кой е бил Барак Обама и каква връзка имал с България този черен човечец, иначе за който света говори от вече две години? Иначе, който може би ще направи генерални промени в начина на човешкото възприятие на света, както и на хората по между им, като отделни личностни индивиди и граждани на Земята. Кой е бил Обама? За мен Обама е явление, което силно се надявам и вярвам, че ще повлияе положително и върху България. Наистина много се ядосах, защото ме е срам да чувам подобни изцепки от български студенти. Срам ме да ги виждам как гният в собствена си лайняна тиня на безразличие и безотговорност. След „Сеизмограф” гледах „Темата на Нова”. Наистина много се зарадвах на сериозния начин, с който е подходил авторът към сериозната национална тема и проблематика – циганите или ромите, както би трябвало да се наричат. Усещам променя в начина на излагане на този проблем от страна на медиите. И това нямам как да не ме радва. Усещам, че наистина нещата започват да се случват. След хубавия положителен филм за ромите моята колежка ме застреля в буквалния смисъл с въпроса „Защо го пускат това?”. Какъв бил смисълът. На най-достъпно ниво се опитах да й обясня, че в обществото има негативни нагласи за циганите, а този филми цели да промени мисленето на българите спрямо ромите. „Ами какъв е смисълът, то веднъж създадеш ли си представа за един човек няма как да я промениш?”. Е, те това ме изнерви вече. И ме кара да мисля, че колкото и опити да прави държавата ромите да бъдат интегрирани, докато не промие кирливите мозъци на голяма част от българите, този процес е обречен. И най-много ме заболя от думите й „Не ми пука за България”. Това го казва млад човек – българин, за България. За какво говорим. Между другото това не е единственият случай на подобно мислене. Лошо. Много лошо. Подобни хора само могат да дърпат страната надолу. Нека българите се замислят как възпитават децата си, защото се оказва, че ромите, на фона на това мислене на млади българи за България, трудно могат да се определят като проблем. Най-лошото, което се случва в нашата страна в момента е, че всички институции ще започнат да работят добре, но българинът не готов за това, защото не обича страната си. Българинът е егоист. Защитавайки мърлявото си погрешно мнение, смята че защитава интереса на България. А всъщност се оказва, че поробен от омразата си към околните, към различните и към прогреса и промяната на страната си. Аз обичам България. Опитвам се колкото мога да я променя към по-добро. Но мразя и ненавиждам хора, които действат против интересите на страната ми и след това горделиво да се определят като достойни българи. И да обвиняват най-слабите (цигани, гейове, и др.) за нещастното си социално положение. А изобщо не се замислят с какво те могат да помогнат първо на себе си и след това на родината. Нека да престанем да обвиняваме само политиците, а да се държим преди всичко като достойни граждани и личности. Искате промяна. Ами как да дойде тя, като вие не сте готови за нея? Една шепа хора сме. Нека разума недели. Престанете расисти долни. Знайте, че България ще си остане България, който и да я управлява – турчин, циганин, арменец, евреин и прочие. Но голяма част от българите ги е страх и ще умрат от шубе. Омръзна ми да пиша за социалното разединение. Но няма да спра. Никога. Но все пак ще завърша цитирайки Кенеди Не питайте какво вашата страна може да направи за вас, а се запитайте какво вие може да направите за страната си."

Видеоматериали:

Затвореният кръг на гетото - "Темата на Нова"

„Сеизмограф” - „Дали е възможно да има български Барак Обама?”

Коментари

Популярни публикации