Ксенофобо-комплексарският дух към малцинствата

"...И ЗАПОМНИ - ДА СИ РОМ, ТУРЧИН, ПОМАК НЕ Е ОБИДНО, НЕ Е! НО ТОВА, КОЕТО ВЪРШАТ В ЧУЖДА ДЪРЖАВА - НАШАТА БЪЛГАРИЯ Е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ, ПРЕСТЪПЛЕНИЕ КЪМ НАС, КОИТО СМЕ ДАЛИ ЗЕМЯТА СИ И ......май и децата си!"

Днес прочетох няколко подобни писания в интернет. Направи ми страхотно впечатление, че немалка част от интернет обществото вече започнах етническа война, което е ужасно. Никой не може да разпорежда така – едните да си идат в Индия, а другите в Турция. Много грозно предложение. България е на всички нейни граждани. Мнозинството от малцинствата от векове живеят тук. Никой няма право да размахва с пръст и да разпорежда. България не е чужда държава, а наша, твоя, моя и тяхна страна. Те са родени тук. А начина, по който се излагат нещата във виртуалното пространство, изобщо не показва, че се познава реалността. Мен ме боли за случващото се. Незнам от къде се е насадило ксенофобското у голяма част „българи”. Не приемам някой да ми казва иди в Индия. Аз съм роден тук. Незнам колко роми познавате, но определено Азис не е лицето на ромите, или пак цар Киро, или който и да друг ром. Всеки човек е специфичен сам по себе си. Това трябва да ни е пределно ясно. Когато влезем в едно голямо мизерно гето, тогава бих попитал „компетентните” какви привилегии ползват ромите. Колкото до Доган - щом повече от 200 българи в Парламента му позволяват да управлява – какво да правят малцинствата. А тези 200 българи ги избират само българи. Оказва се, че българите по между си немогат да се разбират, а са тръгнали ромите и турците да обсъждат. Не мога да разбера кога всички (които не са осъзнали) ще осъзнаят, че турците, ромите, арменци, евреите, татари и т.н. са просто част от съвременна България. Те също имат право да покажат своята култура, своят език и бит. Страната ни само може да спечели от това , но не и при днешните обстоятелства. Не и с този комплексарски дух, присъщ на много хора в нашата родина. Затова аз реших да предложа в няколко части на вниманието ви маргинилизационно-манипулационната политика на българската държава, спрямо малцинства през годините.

2.11.2008

Коментари

Популярни публикации